Kakva je uloga Greeter-a u Greeter servisu?
Turistička organizacija grada Subotice ulaže sve napore da animira posetioce da upoznaju i istraže grad i okolinu tako što će im ponuditi nešto zanimljivo i novo. Svi Vi koji želite da postanete prezenteri grada, i mislite da možete da izađete u susret potrebama i željama posetilaca i da na pozitivan način predstavite grad, dobro nam došli!
Šta Greeter volonter zapravo radi?
Upoznaje posetioce sa istaknutim kulturnim i etničkim raznolikostima u Subotici i njenoj okolini. Pokazuje im manje poznate znamenitosti i atrakcije, ulice, pijace, male prodavnice i restorane koji čuvaju duh grada.
Pokazuje posetiocima život u Subotici onakvim kakav jeste.
Orijentiše posetioce tako što odgovara na njihova pitanja o javnom prevozu i pomaže im da se osećaju udobnije i sigurnije u gradu.
Ko su volonteri? Kako se biraju i kako su obučeni?
Volonteri su pojedinci različitih interesovanja, želja i mogućnosti koje žive na teritoriji grada Subotice.
Volontere čini 50% žena i 50% muškaraca, osobe koje žele da šire svoja prijateljstva, da upoznaju druge kulture, jezike i običaje, osobe koje vole da šire entuzijazam o svom gradu.
Biraju se bez obzira na rasu, boju kože, veroispovest, pol, starost, seksualnu orijentaciju, bračni status ili invaliditet.
Nakon podnošenja prijave, odabrani pojedinci se pozivaju na informativni razgovor od strane Turističke organizacije grada Subotice a potom pohađaju obavezni kurs tokom koga se bliže upoznaju sa principima na kojima je baziran Greeters servis Subotice.
Da li moram da znam neki strani jezik da bih postao Greeter?
Nije obavezno, ali je poželjno. Većina posetilaca koji šalju zahtev za obilazak preko Greeters servisa Subotice, jesu inostrani posetioci, pa je znanje engleskog (ili nekog drugog svetskog jezika) prednost prilikom odabira potencijalnih Greetera.
Ja sam Subotičanin sa invaliditetom. Da li mogu da volontiram?
Da, volonterizam u našem servisu je otvoren za sve. Entuzijazam prema volonterizmu i gradu je mnogo značajniji od Vašeg invaliditeta.
Ko su načešći posetioci koji koriste Subotica Greeters servis?
Gotovo svi, koji žele da pored sebe imaju „prijatelja“ koji će im pomoći da najbolje moguće upoznaju grad, njegove stanovnike, istoriju, kulturu i običaje. To su posetioci koji imaju posebne interese, posetioci koji traže razonodu, poslovni ljudi i njihove porodice, posetioci koji učestvuju na manifestacijama koje se održavaju u Subotici, posetioci sa invaliditetom, klijenti međunarodnih organizacija koje posluju u gradu, studenti na razmeni, avanturisti, kulturolozi, novinari i mnogi drugi.
Da li su svi posetioci dobrodošli u Suboticu?
Apsolutno svi! Subotica je poznata po kulturološkoj različitosti i naši Greeter-i nemaju predrasude po bilo kom pitanju. Nije važna rasa, boja kože, religija, pol, doba, seksualna orijentacija ili invaliditet!
Kako se posetioci upoznaju sa Greeters servisom Subotice?
Turistička organizacija grada Subotice vodi medijsku kampanju tokom koje upoznaje javnost sa Servisom. Pored toga, javnost celog sveta je preko našeg sajta upoznata sa našim akcijama a kampanja se vodi i kroz razne štampane i elektronske medije, uključujući novine, časopise, turističke vodiče, televiziju, radio, hotelske časopise, turističko informativne centre...
Koliko često treba da budem dostupan?
Greeter treba da bude dostupan jednom mesečno, dva do četiri sata koliko traju obilasci.
Koliko dugo treba da budem dostupan posetiocima?
Obilasci traju od dva do četiri sata, u zavisnosti od mnogih faktora kao što su vremenske prilike, zainteresovanost posetilaca, njihovi afiniteti... Međutim, ukoliko se i Greeter i posetioci slože, dobilazak možete produžiti ili skratiti.
Mogu li da vodim posetioce u delove grada koji mi nisu poznati?
Veoma je važno da obilaske sprovodite u delovima grada koji su Vam poznati i koje volite. Jedino tako će posetioci moći u potpunosti da uživaju u obilasku.
Da li treba da kontaktiram posetioce pre nego što krenemo u obilazak?
Da. Kada prihvatite obilazak, biće Vam prosleđeni svi detalji o tome kada i gde posetioci stižu u grad. Veoma je važno da ih telefonom kontaktirate pre obilaska da bi bili sigurni da su razumeli gde će biti polazna tačka susreta i da biste se dogovorili oko detalja obilaska. Ovo će biti Vaša obaveza i to veoma važna obaveza jer posetioci često pogrešno razumeju detalje sustera, pogotovo ako prvi put posećuju grad.
Da li ću nositi neka obeležja Greeter servisa?
Da. Svako od Vas ko prođe obuku i postane sastavni deo Greeter-s mreže Subotice imaće svoju ID karticu sa slikom i brojem. Izuzetno je važno da je nosite sve vreme trajanja obilaska.
Karticu ne možete dati nikome drugome. Isto tako karticu ne smete nositi ukoliko niste na obilasku ili na nekom drugom zadatku koji se tiče samo Greeters servisa.
Ne smete kontaktirati ni jednu organizaciju, medije niti bilo koga u svojstvu Greeter-a osim ukoliko ne dobijete dozvolu od servisa.
Da li postoji maksimalan broj ljudi koje mogu da povedem u obilazak?
Da. Maksimalan broj je šest osoba bez obzira na to da li su u grupi deca ili odrasli. Greeters mreža Subotice je bazirana na volonterizmu i mi ne predstavljamo zvanične turističke vodiče pa zbog toga broj posetilaca u grupi mora biti mali. Zapamtite da proverite broj posetilaca kada telefonski dogovarate susret sa posetiocima.
Gde se nalazim sa posetiocima pre nego što počne obilazak?
Svi obilasci se započinju u Turističkom informativnom centru, pošto se on nalazi u centru grada, lako ga je pronaći i posetioci će tako biti sigurniji. Greeter takođe treba posetiocima da naznači ulogu Turističkog informativnog centra i da im omogući pristup njegovim sadržajima.
Da li moram da budem pripremljen za sve vremenske prilike?
Da. Obilasci se sprovode bez obzira na vremenske uslove. U slučaju kiše, velike kišobrane možete dobiti u Turističkom informativnom centru, koje ćete koristiti tokom obilaska (moraju biti vraćeni kada se obilazak završi). U slučaju velikog nevremena Greeter mora da kontaktira posetioce kako bi se dogovorili oko izvodljivosti obilaska.
Šta se dešava ako mi se desi hitan slučaj i ne mogu da obavim obilazak?
Ako dođe do hitnog slučaja na dan obilaska, što znači da niste u mogućnosti da obavite obilazak, obavestićete Vašu grupu i našu organizaciju. Ako se hitan slučaj dogodi dan pre dogovorenog susreta sa posetiocima obavestićete našu organizaciju a mi ćemo obavestiti Vašu grupu.
Veoma je važno da naši Greeteri budu pouzdane osobe i da se obilasci ne otkazuju osim u izuzetnim situacijama.
Da li moram da budem tačan?
Pošto predstavljate grad našim posetiocima, veoma je važno da budete tačni ili čak da dođete i malo ranije kako biste se sreli sa Vašom grupom. U slučaju neodložnog kašnjenja, morate voditi računa da imate broj mobilnog telefona nekoga iz Vaše grupe, kako biste ih obavestili o tome.
Kolika je moja sigurnost tokom obavljanja obilaska?
Vaša sigurnost je jedna od najznačajnijih stvari kojom se bavimo. Zbog toga, Greeter-ima nije dozvoljeno da idu u hotelske sobe posetilaca ili da pozivaju posetioce u svoj dom i da koriste svoj auto ili da u obilazak idu kolima posetilaca.
Da li treba da podstičem posetioce da koriste javni prevoz?
Da. Javni prevoz je uglavnom najbolji način da se upozna grad i kako on funkcioniše. Zapamtite da ste Vi sa njima oko 2 sata a da posle toga sami treba da se snalaze po gradu. Zbog toga je veoma važno da im najbolje moguće objasnite kako funkcioniše javni prevoz u gradu i okolini.
Da li mi se nadoknađuju troškovi?
I Vi i posetioci ste odgovorni, svako za svoje troškove tokom obilaska grada.
Da li mogu da prihvatim nadoknadu za obilazak ukoliko mi je posetioci ponude?
Pošto je Greeters servis Subotice volonterski servis, ne možete da prihvatite novac iz bilo kog razloga da Vam se nudi. Ukoliko posetilac zahteva da na ovaj način izrazi zahvalnost, podsetite ga da to učini kao donaciju Servisu a ne Vama.
Da li moram da poštujem sva pravila Subotica Greeters servisa?
Od Vas se očekuje da poštujete pravila koja se nalaze u dokumentu Global Greeters Network-a jer je to najbezbedniji i najprofesionalniji način da se obavljaju volonterski obilasci.
Ukoliko odbijete da ih poštujete ili povredite pravila ponašanja koja su navedena u dokumentu, možete biti isključeni iz Subotica Greeters servisa koji zadržava pravo da odbije potencijalnog Greeter-a iz bilo kog razloga kada je mišljenja da je takva akcija opravdana i da je u najboljem interesu Subotica Greeters servisa.
Kako se Greeters servis Subotice finansira?
Iako je Servis volonterski, postoje troškovi koji nastaju da bi ceo sistem funkcionisao na najaboljem mogućem nivou te je finansijska pomoć od međunarodnih i domaćih korporacija, fondova i individualaca dobrodošla.